dove-action-psd_1

Dove atakuje u źródła

 

Dove od lat prowadzi kampanię „Prawdziwe Piękno” mającą na celu walkę z nienaturalnie wyretuszowanymi kobietami pojawiającymi się w reklamach i na okładkach czasopism. Kolejnym krokiem w kampanii jest zastosowanie marketingu partyzanckiego (guerilla marketing) i uderzenie w samo serce mechanizmu odpowiedzialnego za powstawanie retuszowanych kreacji – grafików, fotografów i edytorów – wszystkich tych, którzy w codziennej pracy używają Photoshopa.

 

Dove przygotowało operację* (ang. action) do Photoshopa, która rzekomo miała rozświetlać skórę retuszowanej modelki, a w rzeczywistości przywracała ona zdjęcie do stanu pierwotnego, dodając komunikat o zaprzestaniu manipulowania percepcją piękna u odbiorcy. Plik z operacją został udostępniony w większości popularnych serwisów branżowych agregujących tego typu treści, skąd był wielokrotnie pobierany.

 

Akcję w działaniu możecie obejrzeć na tym filmiku:

 

Nie wiem ile osób się na to nabrało (sporo z nich pewnie się zirytowało), ale akcja odbiła się echem na większości portali branżowych. Na pewno jest to ciekawe podejście do tematu, a Dove po raz kolejny pokazuje, że ma (a w zasadzie ich agencja ma) interesujące pomysły na swoje działania marketingowe.

 

*operacja w Photoshopie – skrypt wewnątrz programu automatycznie wykonujący określone działania, przez co edytowany obraz ma osiągnąć określony wygląd.